Vraag uw reisdocument op tijd aan

Gepubliceerd op

Heeft u een nieuw reisdocument nodig? Zorg dan dat u dit op tijd aanvraagt en een afspraak maakt in het gemeentehuis (Vrijheidstraat 2, Raamsdonksveer). Op dit moment krijgen wij veel aanvragen binnen waardoor de wachttijden flink oplopen. Dit komt door een landelijke piek in de aanvragen. Vraag uw paspoort of identiteitskaart daarom uiterlijk twee maanden van tevoren aan. Zeker wanneer u deze nodig heeft voor een vakantie, is dat belangrijk. Ook voor andere producten lopen de wachttijden flink op. Veel zaken kunt u ook digitaal regelen via Geertruidenberg.nl. 

Wij werken alleen op afspraak. Deze afspraak kunt u via onze website of telefonisch (140162) inplannen. U vindt op onze pagina over reisdocumenten ook informatie over wat u mee moet nemen en wat de kosten zijn. Let er op dat u alle benodigdheden meeneemt. Wanneer zaken ontbreken, moet u opnieuw een afspraak inplannen en ook deze wachttijden lopen op. 

Bij uw aanvraag dient u zelf aanwezig te zijn. U neemt dan in elk geval alle reisdocumenten mee die in uw bezit zijn. 

De afdeling burgerzaken verzamelt, controleert en verwerkt persoonsgegevens. Daarnaast heeft de afdeling burgerzaken andere taken. Bijvoorbeeld het opmaken van akten van geboorte en overlijden, het sluiten van huwelijken, het organiseren van de verkiezingen, het in behandeling nemen van naturalisaties en het verwerken van verhuizingen. Veel zaken kunnen tegenwoordig digitaal worden geregeld. Voor het aanvragen van een beperkt aantal producten moet u nog wel naar het gemeentehuis komen.