Meldpunt problemen met uw verhuurder

Gepubliceerd op

Zoekt of huurt u een woning? Vindt u dat de verhuurder discrimineert of bedreigt, te hoge borg vraagt of oneerlijke servicekosten rekent? U kunt ongewenst gedrag van verhuurders melden dankzij de Wet goed verhuurderschap. U maakt uw melding (anoniem) via Geertruidenberg.nl/meldpunt-problemen-met-uw-verhuurder.

Wat voor meldingen kunt u maken?

U kunt bij het meldpunt voor problemen met uw verhuurder terecht wanneer de verhuurder zich niet aan de regels houdt. Deze regels houden in dat de verhuurder:

  • discriminatie en intimidatie voorkomt.
  • maximaal 2 maanden kale huur aan borg vraagt.
  • alle afspraken met de huurder schriftelijk vastlegt.
  • de huurder informatie over de algemene rechten en plichten geeft.
  • geen onredelijke servicekosten vraagt.
  • zich aan extra regels houdt bij verhuur aan een arbeidsmigrant.
  • een verhuurvergunning heeft als de gemeente dat verplicht.

Op basis van uw melding bekijken we of we handhavend optreden of we u kunnen doorverwijzen naar een andere organisatie die uw melding kan behandelen. 

Bent u verhuurder?

Dan moet u zich aan bovenstaande regels houden. Als u dit niet doet, kan een huurder hier via ons een melding van maken.