Bezoek het Langer Fit-festival!

Zo lang u fit en gezond bent, staat u midden in het leven. U kunt gaan en staan waar u wilt, u ontmoet mensen en u woont heerlijk in uw vertrouwde omgeving. Maar als u ouder wordt, is dat niet vanzelfsprekend. Door voldoende te bewegen en gezond te eten kunt u uw toekomst een stuk gemakkelijker maken. Tijdens het Langer Fit-festival op 15, 16 en 17 mei krijgt u allerlei tips. Kom gezellig even langs. Wij zorgen voor muziek, een kop koffie, een lekker hapje en nieuwe ideeën!

Waar en wanneer Poster bezoek het Langer Fit-festival!

15 mei: Dongemond Soccer Center - Schonckplein 2, Geertruidenberg

16 mei: Theek 5 - Keizersdijk 30, Raamsdonksveer

17 mei: Ontmoetingscentrum - Kerkplein 5, Raamsdonk

Wat is er te doen?

Op het Langer Fit-festival zijn er allerlei informatiestands, workshops en andere leuke activiteiten. De activiteiten richten zich op drie pijlers: 

  1. Kom in beweging

U hoeft niet intensief te sporten om fit te blijven. Wandelen, fietsen en zwemmen kunnen ook al voldoende zijn om uw conditie op peil te houden. En bewegen is leuk! U voelt zich een stuk beter en maakt weer wat vaker een praatje met andere buurtgenoten.

  • Vind een maatje om mee te wandelen of te fietsen.
  • Doe de fittest onder begeleiding van een fysiotherapeut.
  • Doe mee aan workshops van lokale beweegaanbieders.
  • Maak kennis met MaxVitaal en meld u aan voor sportieve activiteiten in uw buurt.

  1. Gezonde voeding

Uw lichaam gaat uw hele leven mee. Daar wilt u dus zo goed mogelijk voor zorgen. Maar hoe doet u dat? Met een paar kleine stappen bereikt u het meest.

  • Laat u adviseren over gezonde voeding.
  • Maak uw eigen gezonde drankje met de smoothiebike.

  1. Zeker en fit bewegen

Wilt u sporten en bewegen, maar bent u soms bang dat u snel valt of blessures oploopt? Bewegen wordt pas echt leuk als u zichzelf zeker voelt. Ook is het belangrijk dat u uw woning veilig inricht.

  • Maak kennis met Zeker en fit bewegen: u krijgt tips over hoe u zich zekerder kunt voelen tijdens het sporten en bewegen.
  • Hoe maakt u uw woning valproof?